Jag vet inte vad jag ska säga...

Änvänder inte min blogg längre haha det var ju år sen, men känner att jag behöver skriva just nu...



När man har vart med om saker borde man inte veta vad man vill höra då? Veta vad man ska säga till sin bästa vän när samma sak händer henne? Jag har ingen aning om vad jag ska säga till dig! Jag har inte en aning, jag vet hur det känns men det vill jag inte berätta för dig. Jag vill inte säga som det är, det känns inte rätt, varför skulle du vilja höra hur det är? Jag vet att du är stark och att du klarar det här men jag vill kunna göra nått, jag vill kunna säga nått som får dig att må lite bättre...
Att bara finnas där räcker jag vet men, jag vill vara så mkt mer. Jag vill vara den som berättar hur man ställer sig upp igen och borstar bort smutsen. Fast ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om hur man gör det, jag vet inte ens om jag har borstat bort all min smuts än...
Jag kommer aldrig glömma den dagen när vi skulle åka till återvinningen och du sprang runt som en tok efter Freja, medan jag satt i bilen med din pappa, han sa allt det där jag visste att du var "Anna är en stark tjej, hon har varit med om så mycket. Att se allt det här har gjort henne stark, men jag tror hon håller lite inne, hon vill inte visa att hon är svag ibland. Hon vill visa att hon tror på mig" Jag vet att du tyckte det var jävligt jobbigt att se allt, det är sånt som kommer sitta kvar hela livet, det vet jag. Det är sånt jag kan säga till dig, saker man inte vill höra. För jag vet, jag vet att det inte är kul, att det inte är lätt och att allt inte blir "bra" igen.
Jag finns här, jag har sagt det en miljon gånger under typ ett dygn, men jag vill att du verkligen ska veta det, jag FINNS här. Jag kan inte säga nått, jag kan inte göra allt bra igen men, jag kan lyssna. Hoppas det räcker att jag lyssnar och ger dig en och annan kram...
Jag älskar dig Anna men just nu har jag inte en aning om vad jag ska säga till dig :(

Kommentarer
Postat av: Anna

2011-07-31 @ 19:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0